Ipuin motoreak Haur Hezkuntzako umeentzat oso garrantzitsuak dira. Adin-tarte honetan umeen arreta mantentzeko oso baliagarriak dira. Ipuinaz baliatzen dira umea honen istorioan sartzeko. Haurrak ipuinaren protagonista bihurtzen dira eta horrela, sormena eta irudimena sendotzen dituzte.
Azpimarratzekoa da, ipuin motoreak garapen psikomotorraren saioetan erabiltzea, arrunta dela. Horrek ez du esan nahi, garatzen diren ezaugarriak fisikoak izatea, kognitiboak ere lantzen baitira.
Ezaugarri fisikoetan nabarmentzen direnak indarra, erresistentzia, abiadura eta malgutasuna dira. Hauek patroi motorren bidez indartzen dira, hau da, desplazamenduekin, jaurtiketekin, saltoekin, biraketekin... Haurrak patroi motore hauek egin dezaten, ipuina kontatzen den bitartean, hainbat jarduera egiten dira. Beraz, ariketa hauekin haien pertzepzio abileziak garatzen hasten dira, haien artean, lateralitatea, erlajazioa, erritmoa, oreka eta koordinazioa daude.
Lehen esan denez, garatzen diren ezaugarri kognitiboen artean hauek aurki daitezke: pertzepzioa, memoria, pentsamendua, arreta, hizkuntza, arazoen konponketa... Umeak, ipuinaren kontaketari esker, ezaugarri hauek aurrera egitera laguntzen du.
Bukatzeko, ipuin motoretan ez dira bakarrik gorputzaren edukiak jorratzen, beste ikasgaiak (natur zientziak, arte plastikoak, matematika...) ere lantzen dira. Horretaz gain, umeak hizkuntzan aurrekuntzak egiten ditu, askoz hobeto maneiatzen duelako. Ulermena eta adierazpena pixkanaka-pixkanaka hobetzen ditu. Besteek hitz egiterakoan mezua arazorik gabe ulertzen du eta beraien nahiak eta sentimenduak komunikatzen ditu erraztasun gehioz.
No hay comentarios:
Publicar un comentario